För Europeiska Motors grundare Bertil Boström handlar kundvård om något mer och något större än vad de flesta menar med ordet. Han definierar kundvård som något värdefullt. Det handlar inte bara om god service före och under bilköpet, utan vad som händer hela vägen efter försäljningen. ”Om kunden upplever en wow-känsla efter att de besökt vår verkstad, då har vi lyckats” menade Bertil.
Hans tankar mynnade sedan ut i företagets ideologi och syn på kundservice. Människor ska inte bara förknippa vår verksamhet med det som sker före och under bilköpet, utan även hela vägen efter köpet. Kunden ska känna att de får värdefull valuta för pengarna de har investerat. Men de har inte bara investerat i en bil hos oss, utan även i ett förtroende. Det förtroendet försöker vi värna om genom att kontinuerligt leverera högkvalitativa tjänster och erbjuda våra kunder ett skönare bilägande. Det ska vara speciellt att äga en Toyota från Europeiska Motor samtidigt som det ska vara enkelt och praktiskt i kombination med ett gynnsamt ägande.
Först lanserade vi ett serviceavtal där du som kund, mot en fast månadskostnad och inom ramen av avtalsperioden, kan lämna in bilen på service enligt bilens serviceprogram utan att behöva betala något vid varje servicetillfälle. Du får därmed inga överraskningar när bilen varit inne på service. Därefter införde vi en större valfrihet med Bas- och Premiumavtal, med större möjlighet att anpassa avtalet efter ditt behov. Efter önskemål från kunderna utökade vi även öppettiderna på servicemottagningen med lördagsöppet i Rissne 11.00 – 15.00. Och nu senast höjde vi servicegraden ytterligare en nivå och introducerade en unik servicetjänst – Personlig Servicelampa.
Från den allra första dagen har kundvård varit viktigast för oss på Europeiska Motor. Det innebär att du som blir kund eller köper en bil hos oss får ett unikt, personligt omhändertagande. Målsättningen är att kontinuerligt leverera högkvalitativa tjänster och erbjuda alla våra kunder 100 % Service.