För Europeiska Motors grundare Bertil Boström handlar kundvård om något mer och något större än vad de flesta menar med ordet. Han definierar kundvård som något värdefullt. Det handlar inte bara om god service före och under bilköpet, utan vad som händer hela vägen efter försäljningen. ”Om kunden upplever en wow-känsla efter att de besökt vår verkstad, då har vi lyckats” menade Bertil.
Hans tankar mynnade sedan ut i företagets ideologi och syn på kundservice. Människor ska inte bara förknippa vår verksamhet med det som sker före och under bilköpet, utan även hela vägen efter köpet. Kunden ska känna att de får värdefull valuta för pengarna de har investerat. Men de har inte bara investerat i en bil hos oss, utan även i ett förtroende. Det förtroendet försöker vi värna om genom att kontinuerligt leverera högkvalitativa tjänster och erbjuda våra kunder ett skönare bilägande. Det ska vara speciellt att äga en Toyota från Europeiska Motor samtidigt som det ska vara enkelt och praktiskt i kombination med ett gynnsamt ägande.
Från den allra första dagen har kundvård varit viktigast för oss på Europeiska Motor. Det innebär att du som blir kund eller köper en bil hos oss får ett unikt, personligt omhändertagande. Målsättningen är att kontinuerligt leverera högkvalitativa tjänster och erbjuda alla våra kunder 100 % Service.