Bra på bilar. Bättre på människor.

 

För Europeiska Motors grundare Bertil Boström handlar kundvård om något mer och något större än vad de flesta menar med ordet. Han definierar kundvård som något värdefullt. Det handlar inte bara om god service före och under bilköpet, utan vad som händer hela vägen efter försäljningen. ”Om kunden upplever en wow-känsla efter att de besökt vår verkstad, då har vi lyckats” menade Bertil.

Hans tankar mynnade sedan ut i företagets ideologi och syn på kundservice. Människor ska inte bara förknippa vår verksamhet med det som sker före och under bilköpet, utan även hela vägen efter köpet. Kunden ska känna att de får värdefull valuta för pengarna de har investerat. Men de har inte bara investerat i en bil hos oss, utan även i ett förtroende. Det förtroendet försöker vi värna om genom att kontinuerligt leverera högkvalitativa tjänster och erbjuda våra kunder ett skönare bilägande. Det ska vara speciellt att äga en Toyota från Europeiska Motor samtidigt som det ska vara enkelt och praktiskt i kombination med ett gynnsamt ägande.

Först lanserade vi ett serviceavtal där du som kund, mot en fast månadskostnad och inom ramen av avtalsperioden, kan lämna in bilen på service enligt bilens serviceprogram utan att behöva betala något vid varje servicetillfälle. Du får därmed inga överraskningar när bilen varit inne på service. Därefter införde vi en större valfrihet med Bas- och Premiumavtal, med större möjlighet att anpassa avtalet efter ditt behov. Efter önskemål från kunderna utökade vi även öppettiderna på servicemottagningen med lördagsöppet i Rissne 11.00 – 15.00. Och nu senast höjde vi servicegraden ytterligare en nivå och introducerade en unik servicetjänst – Personlig Servicelampa.

 

Kund till 100%

Från den allra första dagen har kundvård varit viktigast för oss på Europeiska Motor. Det innebär att du som blir kund eller köper en bil hos oss får ett unikt, personligt omhändertagande. Målsättningen är att kontinuerligt leverera högkvalitativa tjänster och erbjuda alla våra kunder 100 % Service.

Personlig Servicelampa

Vi håller koll på dina servicetillfällen och ringer dig i god tid innan det är dags för service och hjulskifte – helt kostnadsfritt för dig som kör en Toyota från Europeiska Motor. Tillsammans bokar vi in en tid som passar dig. Dessutom får du fri tillgång till lånebil.


Läs vidare

Serviceavtal

Lämna in din bil på service enligt bilens serviceprogram till en fast månadskostnad utan att behöva betala för servicen vid varje servicetillfälle.


Läs vidare

Finansiering

Vi ger dig möjlighet att finansiera din bil när du handlar hos oss, oavsett om den är ny eller begagnad. Du kan själv välja finansiell lösning, kredittid och månadskostnad efter vad som passar dig bäst.


Läs vidare

Vägassistans

Toyota Eurocare är ett skydd som underlättar för dig om något oväntat skulle inträffa. Gäller dygnet runt, året om, i 30 länder i Europa.


Läs vidare

Däckhotell

Dina däck förvaras i en sval miljö för att öka hållbarheten.


Läs vidare

Hjulskifte

Våra kunniga tekniker kontrollerar däckens lufttryck och kondition samtidigt som de ordnar med hjulskiftet.

Boka hjulskifte>>


Toyotakortet

Med Toyotakortet kan du samla nästan alla dina bilkostnader – bensin/diesel, tillbehör, service, reparationer, parkering, bilbesiktning m.m. Du kan även räntefritt betala av din service/reparation under 4 månader.


Läs vidare

Toyota körklar

Tillsammans med Folksam erbjuder vi en bilförsäkring som du kan teckna vid köp av både ny och begagnad bil.


Läs vidare

TKG

Toyota kvalitetsgaranti gäller när du köper en begagnad Toyota hos oss som är minst 24 månader gammal. Garantin gäller tills bilen är 8 år räknat från första registreringsdatum, eller tills den har körts 15.000 mil.


Läs vidare